Arctic Leopard 880 – אופנוע שטח חשמלי עם רישוי צהוב

עולם האופנועים החשמליים לא מפסיק לחדש, וה-Arctic Leopard 880 (נקרא לעיתים “Cheetah” או “EXE”) הוא כנראה אחת הסיבות לכך. זהו אופנוע אנדורו חשמלי עוצמתי במיוחד, ובניגוד לרבים אחרים – הוא מגיע עם רישוי כביש (צהוב), מה שמאפשר לרוכבים בישראל לחוות את החשמל גם בשבילים וגם על הכביש הציבורי. כבר הספיקו לכנות אותו "המתחרה העיקרי של סטארק VARG", אבל להבדיל מהסטארק, המחיר בישראל של ה-Leopard 880 צפוי להיות נגיש משמעותית. בואו נראה למה.

לא רק שטח – רישוי צהוב הופך אותו למלך האנדורו

בעוד אופנועים חשמליים רבים נתקעים ב"רישיון אפור" (ספורטיבי בלבד) – ה-Arctic Leopard 880 מציג גישה אחרת. הוא נבנה ועבר תקינה מתאימה המאפשרת לו להחזיק ברישוי צהוב: המשמעות היא אפשרות להשתלב בכבישי ישראל, לצאת לרכיבת שטח מהבית בלי להזדקק לנגרר, ולהפוך את המסלולים ליעד נגיש בכל רגע. לצד זה, יש לו יכולות אנדורו אמיתיות, שנבחנו אפילו במרוצי ראלי כמו דקאר (ומסתבר שהוא ניצח בקטגוריה שלו!), כך שברמת השטח – האופנוע הזה עושה רושם שהוא מוכן לתת הכל.

הנתונים הטכניים – עוצמה, טווח והנאה

כדי להבין מה מתקבל כאן, נחלק את המפרט לשתי טבלאות עיקריות. הטבלה הראשונה תתמקד בעיקר בביצועים ובמכלולים, בעוד השנייה תציין יכולות נוספות המשפיעות על חוויית הרכיבה.

טבלה 1: ביצועים ומכלולים עיקריים

פרמטר נתונים
הספק מרבי מעל 50 כוחות סוס
סוללה 90v, 75Ah
מנוע 37Kw
טורק 880Nm
משקל מוערך 108 ק"ג בלבד

טבלה 2: יכולות מתלים, בלמים ועוד

רכיב מאפיינים
מתלים בולם קדמי ואחורי מתכווננים, מהלך ארוך לרכיבת אנדורו אינטנסיבית
בלמים J.Juan מערכת בלימה מתקדמת (דיסקים גדולים), מיועדת למניעת דעיכה בחום גבוה
עיצוב ושלדה שלדת אלומיניום מחוזקת, פרופיל אנדורו, ארגונומיית רכיבה ממושכת
גלגלי סטוק קדמי: 80/100-21, אחורי: 120/100-18

מתחרה עיקרי: Stark VARG – אבל לא בדיוק אותו דבר

ההשוואה לסטארק VARG בלתי נמנעת כשמדברים על אופנוע שטח חשמלי ברמה גבוהה. הסטארק נהנה מכ-80 כוחות סוס, בעוד ה-Arctic Leopard 880 מסתפק "רק" במעל 50 כ"ס. אמנם זה פער משמעותי, אבל חשוב לזכור שני פרמטרים נוספים:

מחיר: בישראל, המחיר הצפוי לארטיק לאופרד 880 יהיה נמוך משמעותית מזה של הסטארק, מה שיכול לפתוח את הדלת עבור רוכבים רבים שרוצים אנדורו חשמלי איכותי בלי להגיע לסכומים אסטרונומיים.
רישוי צהוב: בזמן שהסטארק עדיין לא קיבל תקינה לכביש הציבורי בארץ (נכון לכתיבת שורות אלו), הארקטיק 880 מגיע עם רישוי כביש חוקי. זה אומר שתוכלו לרכוב עליו מהבית, לעבור דרך הכביש אל השטח, ולחזור בלי צורך בנגרר.
בנוסף אופנוע סטארק וארג מותאם יותר למוטוקרוס (פחות נפוץ בישראל לעומת קטגוריית האנדורו) לכן זוהי עוד נקודת יתרון לארקטיק על פני סטארק פיוצ'ר במודלים האלו. היתרון הבאמת משמעותי שיש לסטארק הינו 80 כ"ס שבכל מקרה ברכיבת אנדורו סביר להניח שהרוכב לא יוכל להגיע להפעלה ולמימוש כמות כזאת של כ"ס…. לשלם מחיר מופקע עבור פונקציה שלא נשתמש בה כנראה…. אבל היי, זו רק דעתינו.

אופי הרכיבה והפוטנציאל בשטח הישראלי

ארטיק לאופרד 880 עוצב כפתרון לאנדורו אמיתי: קליל מספיק כדי להתגבר על שבילי סינגל צרים, אבל חזק ועמיד גם למסלולים תובעניים ולרכיבות מהירות יותר. הטכנולוגיה החשמלית מספקת תאוצה מיידית ללא השהיית מצמד, מה שהופך כל זינוק לתענוג של ממש.

אם נוסיף לכך את העובדה שבאליפויות ראלי דקאר הוא כבר הספיק לזכות בקטגוריה שלו, אפשר להסיק שמדובר בכלי רציני מאוד. בשטח הישראלי, שנע בין גבעות כורכר למדבריות פתוחים, ה-880 אמור לספק מענה נהדר למי שמחפש חוויית אנדורו קשוחה ו"ללא ריח של בנזין".

הצלחה על השבילים!
לקבלת מידע נוסף, שאלות טכניות והצעות מחיר, ניתן לפנות ליבואן הרישמי בישראל חברת דרייב מקס ולהתעדכן בהשקות צפויות בקרוב לארקטיק לאופרד.

סיכום ומסקנות

ארטיק לאופרד 880 (Cheetah/EXE) מציג חבילה מרשימה: עוצמה גבוהה, טכנולוגיה שתואמת רכיבת אנדורו מאומצת, רישוי צהוב שמאפשר גמישות ועבירות בכבישים ציבוריים, והיסטוריית הצלחות בראלי דקאר. בהשוואה לסטארק VARG, הוא אמנם מעט פחות חזק על הנייר, אך מגיע עם תג מחיר ידידותי יותר – ופועל בצורה חוקית על הכביש כאן בישראל.

אם אתם מחפשים אופנוע שטח חשמלי אמיתי שניתן גם לרכוב עליו מחוץ לשטח וגם בכביש, נראה שזה אחד הפתרונות המעניינים בשוק הדו־גלגלי החשמלי הישראלי. הזמן יגיד עד כמה הוא יתפוס, אבל על הנייר, מדובר באלטרנטיבה מרתקת לרוכבי האנדורו המקומיים. נסו לבדוק אצלו נסיעת מבחן או לפחות לקבל הצעת מחיר, ותראו אם הוא הופך לחלום הבא שלכם על שתי גלגלים חשמליים.